Partnering och LOU

Upphandla rätt kompetens med hjälp av LOU

Och dessutom utan överprövning – är det möjligt?

LOU innebär inte några som helst problem för att upphandla kompetens, säger upphandlingsjurist Magnus Josephson. Tillsammans med Skanska berättar Magnus mer om detta påstående, företags prioriteringar och utmaningar kring upphandling av byggrelaterade tjänster. Han bjuder på konkreta råd om hur du fångar in kvalitet och kompetens i en upphandling, givetvis med målsättningen att skapa en så lönsam och effektiv upphandling som möjligt.

Det handlar också väldigt mycket om resan fram till färdigt projekt. Hur man skapar rätt förutsättningar för att projektet hamnar i fokus och beställare, entreprenörer, konsulter och leverantörer arbetar tillsammans för projektets bästa.

Magnus Josephson, upphandlingsjurist, bl.a. på NOU har gjort många upphandlingar av kompetens åt myndigheter där resultat varit ett tätt och framgångsrikt samarbete med pålitliga nyckelpersoner från leverantören. Gemensamt för upphandlingarna är att myndigheten alltid får de mest lämpliga att välja mellan. Dessutom blir det inga överprövningar!

Seminariet och diskussionen äger rum på Skanskas kontor i Umeå.

Är du intresserad av att arrangera något liknande? Kontakta Magnus Josephson så pratar vi mer om hur. Vi skräddarsyr både seminarier och utbildningar i offentlig upphandling och LOU.